[O1] Tour - stuki przy skręcaniu kół

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojja
    Classic
    • 2012
    • 33

    [O1] Tour - stuki przy skręcaniu kół

    Kuzyn pracujący w Wydziale Komunikacji kiedyś przy jakiejś okazji mówił mi, że co jakiś czas przychodzi do nich z różnych jednostek policji z całego kraju pismo nakładające obowiązek poinformowania o fakcie sprzedaży danego pojazdu jeśli taka nastąpi. W ten sposób policja reaguje na ogłoszenia na allegro gdzie wystawiany jest za np. 8 tysięcy spalony na popiół bus a ogłoszenie nosi tytuł np. "Sprinter 2011 spalony, zarejestrowany, opłacony" - monitoruje kto kupił wóz, a faktycznie same papiery, bo wie że do tych papierów w 99% przypadków będzie dopasowane auto. I stąd potem wiedzą do kogo iść.
    Wojciech Łuński
  • niezal
    Rider
    • 2010
    • 283
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] Tour - stuki przy skręcaniu kół

    Ostatnio przy przebiegu 29tyś. zaczynam słyszeć stuki z przodu przy pokonywaniu zakrętów z większą prędkością na mocno skręconych kołach, no i na nie idealnej nawierzchni. Co to może być? Które elementy gumowe, bo zakładam że o takie chodzi, wymienić?

    Czyżby te dwie poduszki stabilizatora?

    Pozdrawiam z Krakowa - miasta dziur i kolein :szeroki_usmiech
    "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

    O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
    O2 Tour BSE+LPG LR - MED

    Komentarz

    • ziutsane
      RS
      • 2007
      • 2376

      #3
      Mi się wydaje, że padają przeguby :/
      Radio: C90r+XDP210EQ
      Kable:Opt,Skyline,50 mm
      Wzm:XES M1+FP 1.800
      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

      Komentarz

      • paulob1
        Rider
        • 2008
        • 470
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        niezal, jeśli nie przywaliłeś nigdzie konkretnie(w dziurę, krawężnik itp.) to podejrzewam tylko poduszki stabilizatora i/lub łączniki.
        Ja mam obecnie przebieg 45tys. km i nic nie stuka.
        Napisz jeszcze ,czy przy kręceniu kołami na postoju też słychać (jeśli tak to łożyska kolumn McPhersona), ewentualnie podjedź na trzepaki na jakąś Okręgówkę, to obadają dokładnie, bo moim skromnym zdaniem, w ciemno wymieniać to można tylko gumy stabilizatora(wspomniane wyżej poduchy), bo reszta to już większe koszty.
        Możesz też podnieść auto za przednie koła i sprawdzić stan końcówek drążków i samych drążków.
        Luz lub stuk przy ruchach jak do skrętu(lewo-prawo) to oznaka wybitego drążka kierowniczego lub samej końcówki (tej gałki, która wchodzi w zwrotnicę).
        Ale na 99% obstawiam gumy stabilizatora (przebieg na to wskazuje).

        Komentarz

        • Borsuk2
          L&K
          • 2010
          • 1203

          #5
          Jeżeli przy takiej samej nawierzchni i jeździe na wprost - nie stuka - to tak jak napisał ziutsane, obstawiałbym przeguby zewnętrzne.
          Fajna stronka

          Komentarz

          • s1
            Ambiente
            • 2010
            • 185

            #6
            Ja mysle jak kolego łożysko na kolumnie

            Komentarz

            • niezal
              Rider
              • 2010
              • 283
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez Borsuk2
              Jeżeli przy takiej samej nawierzchni i jeździe na wprost - nie stuka - to tak jak napisał ziutsane, obstawiałbym przeguby zewnętrzne.
              Dokładnie, na prostej i takiej samej nawierzchni nic nie stuka.

              Jakie to koszty na oko> a zresztą poszperam zaraz

              Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

              [ Dodano: Sob 26 Lis, 11 11:24 ]
              Modlę się żeby to nie były przeguby. Wymienię najpierw te tanie el. gumowe i zobaczę co będzie, podjadę na szarpaki może i wtedy zacznę się martwić.

              Auto nie wjechało nigdy w większą dziurę, jestem uczulony na dziury, nie uderzyło ten w krawężnik, nic z tych rzeczy. Na krawężniki w zasadzie nie wjeżdżam wogóle przy parkowaniu bo nie lubię, tam gdzie jeżdżę nie muszę tego robić.

              W razie czego znalazłem już ceny tych przegubów, tak żeby mieć świadomość ew. kosztów i widzę że SKN`y trzeba liczyć jakieś 380zł dwie sztuki. No dobrze ale jakie koszty wymiany u mechaniora, ktoś wie?
              "coś być musi, do cholery, za zakrętem"

              O1 Tour BFQ+LPG LR - BARRACUDA
              O2 Tour BSE+LPG LR - MED

              Komentarz

              • Borsuk2
                L&K
                • 2010
                • 1203

                #8
                niezal, wymianę tych przegubów powinieneś spokojnie dać radę samemu .
                Mi ich wymiana w Favoritce zajmuje jedno popołudnie (ostatnio właśnie je wymieniałem). A Octavia 1 przecież dużo bardziej skomplikowanego przedniego zawieszenia nie ma.
                Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać może podjedź do jakiegoś dobrego mechanika by dokonał właściwej diagnozy. Zapytaj również o cenę usługi, bo może za parę złotych nie warto babrać się samemu (mechanik zrobi to szybciej, bo ma wprawę).
                Fajna stronka

                Komentarz

                • roLLo
                  L&K
                  • 2008
                  • 1063
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  No Panowie miałem to samo ---> stuki na zakrętach przy przejeżdzaniu na wybojach, koleinach, wjazdy na krawężnik itp. Jazda na wprost----> cisza.

                  Winowajca stuków ----> sworzeń prawego wahacza.
                  Proponuję się temu przypatrzeć bo u mnie też stawiano na przeguby, ale nie wierzyłem i podjechałem na szarpaki,przebolałem koszt 30 zł ale sam zobaczylem co tam stuka.

                  Przebieg przy jakim stuki powstały to 133000 km.
                  Pozdrawiam.

                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                  Komentarz

                  • Radoslav
                    Drive
                    • 2011
                    • 61

                    #10
                    Zamieszczone przez niezal
                    (...)
                    Auto nie wjechało nigdy w większą dziurę, jestem uczulony na dziury, nie uderzyło ten w krawężnik, nic z tych rzeczy. Na krawężniki w zasadzie nie wjeżdżam wogóle przy parkowaniu bo nie lubię, tam gdzie jeżdżę nie muszę tego robić.

                    W razie czego znalazłem już ceny tych przegubów, tak żeby mieć świadomość ew. kosztów i widzę że SKN`y trzeba liczyć jakieś 380zł dwie sztuki. No dobrze ale jakie koszty wymiany u mechaniora, ktoś wie?
                    Auto nie musiało wcale wjechać w dziurę czy krawężnik. Mogła się zsunąć osłona przegubu i wywaliło smar (albo lipny przegub z fabryki). Jak masz stalowe felgi to często trudno zauważyć, choć tłuste ślady powinny też być wtedy widoczne na nadkolach.

                    PS: Jeśli będziesz miał dobrze zdiagnozowaną przyczynę, że to konkretny przegub to nie ma potrzeby wymiany dwóch na raz. To nie klocki hamulcowe czy amortyzatory A koszt wymiany nie powinien być większy jak 100-150 zł.
                    POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                    Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                    Komentarz


                    • #11
                      u mnie czasem tez cos tak stuknie, dodatkowo przy hamowaniu, ale delikatnym glownie lekko szarpie autem, czuc to na kierownicy choc nieznacznie, ale wyraznie poszarpuje jak przy np. krzywej tarczy. Czy to moze tez byc wina sworznia badz jakiegos przegubu?! Jak myslicie?

                      ps. sory kolego ze sie tak podpinam, ale chyba Twoj watek juz sie co nie co wyjasnil, a nie chce zakladac podobnego.

                      Komentarz

                      • Borsuk2
                        L&K
                        • 2010
                        • 1203

                        #12
                        niezal, jak już ustalisz i wyeliminujesz usterkę, to napisz tutaj.
                        Na pewno będzie to cenna informacja .
                        Fajna stronka

                        Komentarz

                        • richi9
                          Rider
                          • 2011
                          • 427

                          #13
                          łatwo sprawdzić przeguby tylko troszke rozumu dla prowadzącego...(nie brać tego do siebie)
                          Kierowca skręca koła na maxa a drugi łapie za przegób jak go walnie to problem rozwiazany.Nawet jeżeli strzelać będzie przegób wewnetrzny to poczujecie na półosi...

                          Komentarz

                          • laurin
                            Rider
                            • 2009
                            • 727

                            #14
                            Zamieszczone przez Borsuk2
                            Mi ich wymiana w Favoritce zajmuje jedno popołudnie (ostatnio właśnie je wymieniałem). A Octavia 1 przecież dużo bardziej skomplikowanego przedniego zawieszenia nie ma.
                            Nie wiem jak w faworitce ale w octavi bardzo ciężko zacisnąć opaskę na przegubie i zwykłymi szczypcami tego nie zrobisz. Ja ostatnio jak wymieniałem to imadłem dociskałem specjalne szczypce, bo nie chciała się opaska dobrze zacinać... a siły w rekach mam niemało...

                            Komentarz

                            • richi9
                              Rider
                              • 2011
                              • 427

                              #15
                              Oj tam Oj tam... chodzi Ci o te na mieszkach. A skręcane złe będzie zbyt łatwy demontaż?

                              Komentarz

                              Pracuję...